Na letošnjem P2 razpisu je Slovenski podjetniški sklad izbral 40 inovativnih slovenskih podjetij, med katerimi je bilo kar 5 startupov, ki so vključeni v LUI program. Več o njihovih inovativnih idejah in kaj so o svoji izkušnji povedale ekipe, vam predstavljamo v nadaljevanju.
Razvoj podjetniške ideje boste hitreje uresničili, če zanj pridobite nepovratna zagonska sredstva
Razpis P2 Slovenskega podjetniškega sklada (SPS) mladim inovativnim podjetjem omogoča pridobitev do 54.000 € nepovratnih sredstev, s katerimi financirajo razvoj produkta oz. storitve. P2 spodbuja zagon tehnološko inovativnih podjetij s potencialom rasti, ki so na začetku svoje poti in za širši trg razvijajo inovativne produkte, procese in storitve z visoko dodano vrednostjo.
Tudi letos so zagonsko spodbudo P2 lahko koristili mikro in mala podjetja, ki so se registrirala pri pristojnem organu oz. sodišču v obdobju od 1.1.2021 do vključno 15.03.2022, in so izpolnjevala naslednje pogoje:
- razvijajo inovativne (nove) proizvode, procese ali storitve ter se na inovativen način odzivajo na zahteve trga ter rešujejo problem kupcev,
- ponujeni proizvodi ali storitve morajo biti tržno naravnani,
- so ustanovljena v Republiki Sloveniji in imajo sedež podjetja na enem izmed programskih območij Vzhodne ali Zahodne kohezijske regije,
- se ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki ali zadruge.
Že nekaj let zapored je bil uspeh na razpisu P2 100%
LUI-jevi startupi se na razpis P2 prijavljajo skoraj vsako leto in so pri pridobivanju nepovratnih sredstev zelo uspešni. Sredstva so namreč pridobili vsi prijavljeni in se po točkah uvrstili zelo visoko. Odločilne za uspeh na razpisu P2 so bile dobre podjetniške ideje, s pomočjo LUI-jevih strokovnjakov pa so ekipe izpilile svoje poslovne modele, odlično predstavile svoje ideje in napisale dobro prijavo na razpis. Kot že omenjeno je na letošnjem P2 razpisu prejelo sredstva naslednjih 5 startupov, ki so vključeni v LUI program:
Misija projekta Dispo Market je, da transportnim podjetjem s pomočjo modernih tehnologij, kot sta umetna inteligenca in strojno učenje, pomagajo do boljšega izkoristka voznega parka. S tem omogočajo višji mesečni zaslužek in občutno zmanjšanje stresa za upravljavce voznih parkov (disponente). Poleg tega imajo tudi spletno stran, ki bo zahvaljujoč pridobljenemu razpisu P2 kmalu pridobila dodelave, s katerimi bodo transportnim podjetjem omogočili lažje vpeljevanje svoje rešitve.
KAJ PRAVIJO O SVOJI IZKUŠNJI Z RAZPISOM P2?
»Razpis P2 nam je pomagal, da bolje izpilimo bistvo svoje rešitve. Najbolj očitna sprememba je, da smo začeli razmišljati o strateški uporabi dodatnih finančnih sredstev na način, da hitreje dosežemo napredek in želene rezultate. Ob tem se želimo zahvaliti tudi mentorju Primožu Kunaverju, za odzivnost in iskrene povratne informacije.«
Podjetje mPOR d.o.o., razvoj in proizvodnja elektroporacijskih naprav, je odcepljeno podjetje Laboratorija za biokibernetiko na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani. Njihova poslovna ideja je visokofrekvenčni elektroporator HF-EP, aparat za skoraj nebolečo elektroporacijo. Ta deluje na principu elektroporacije – metode, ki z električnimi pulzi začasno poveča prepustnost celične membrane. S pomočjo tega visokofrekvenčnga elektroporatorja HF-EP lahko strokovnjaki vnašajo zdravilne učinkovine v celico (kemoterapija), DNK (genska terapija) in lokalno sprožijo celično smrt (ablacija).
Ekipa podjetja Psy Byte d.o.o. predstavlja digitalno kadrovsko orodje PsyBit, ki podjetjem omogoča minimiziranje fluktuacije ključnih zaposlenih na eleganten način in obenem sprejemanje boljših kadrovskih odločitev. Programsko orodje, ki temelji na predpostavkah prediktivne analitike, metodah strojnega učenja ter vključuje standardizirane psihometrične teste, sistem kvartalnih intervjujev in samoučeči se algoritem za napovedovanje posameznikovih odločitev, je plod lastnega razvoja in je namenjeno manjšim podjetjem, kar ekipo razlikuje od tekmecev.
KAJ PRAVIJO O SVOJI IZKUŠNJI Z RAZPISOM P2?
»Razpis P2 je od začetka naše poslovne poti predstavljal pomemben element v načrtovanju razvoja našega podjetja. Prav zato smo se med pripravo projekta, ki je relativno zahteven, želeli posvetovati z izkušenimi strokovnjaki. Izkoristili smo priložnost, ki nam jo je ponudil LUI. S pomočjo raznih mentorjev pod okriljem inkubatorja smo namreč vse od začetka izpopolnjevali našo poslovno idejo. Zdelo se nam je smiselno, da za prijavo projekta izkoristimo možnost pomoči pri izbiri mentorja, ki nam jo je omogočil inkubator. Z mentorsko pomočjo, ki smo je bili deležni, smo pripravili dober projekt in z njim na ocenjevanju dosegli nadpovprečno število točk.«
Podjejtje Force network technologhy ima novo generacijo zvočne izolacije in se od ostalih podobnih tehnologij na trgu razlikuje za količnik 10 -100 krat glede izolativnosti. Njihova zvočna izolacija deluje na novih fizikalnih principih, tako imenovanih “Force network technology”. Zaradi posebne tehnologije, je možnost tovrstne zvočne izolacije izdelati tudi iz odpadnega materiala ( avtomobilske gume, odpadno steklo, odpadni stiropor, odpadna mleta plastika in druge odpadne snovi in kovine), kar omogoča izdelavo unikatne zvočne izolacije, ki je toplotno in električno prevodna. Nova generacija zvočne izolacije je aplikativna v vseh vrstah transporta, industrijskih sistemov in gradbeništva.
KAJ PRAVIJO O SVOJI IZKUŠNJI Z RAZPISOM P2?
»Na razpis P2 smo se prijavili, saj imamo inovativno idejo in prejem sredstev nam je to tudi potrdil. S strani ekipe Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja smo bili ves čas skozi prijavo vodeni in deležni pomembnih ter poučnih nasvetov, ki so nam pomagali tako pri pripravi potrebne dokumentacije kot pri pripravi pitcha. Zelo smo zadovoljni s podporo ekipe LUI, ki je bila in je nepogrešljivi del pri ustvarjanju naše podjetniške ideje.«
No Number je startup, ki se je odločil ustvariti pametno obutev, narejeno po meri. Da bi lahko proizvajali obutev, ki presega standardizirane številke, so začeli uporabljati podatke, pridobljene s 3D skeniranjem nog in na podlagi teh oblikovati virtualno čevljarsko kopito. Hkrati razvijajo prilagodljiv podplat, zgornji kroj in hibridni proces proizvodnje obutve, pri katerem ni napenjala kroja in fizičnega čevljarskega kopita. Obutev, izdelano na podlagi takšne tehnologije, so poimenovali No Number obutev. Zainteresirani kupci obutve No Number bodo s prvimi modeli predvidoma seznanjeni v začetku leta 2023.
KAJ PRAVIJO O SVOJI IZKUŠNJI Z RAZPISOM P2?
»Ekipa No Number se je na razpis P2 intenzivno pripravljala. V pomoč nam je bil LUI, na čelu z mentorjem Jakobom Gajškom. Odlične izkušnje smo imeli tudi s Podjetniški skladom. Delujejo kot utečen aparat, ki je mladim podjetjem v pomoč in ne administrativno breme. Finančna sredstva, ki smo jih prejeli iz naslova P2 ter vavčerja za prototipiranje so za nas ključna. Omogočajo finančno preživetje podjetja v prvi, razvojni fazi, ko je zagotavljanje sredstev že iz same prodaje še praktično nemogoče.«